|
«Գնա մեռիր` արի սիրեմ» ասում են հայերն
ու… լեշակերները:
Մասամբ այդ է նաև երախտաշատ հայագետ և
ճարտարապետ Մ.
Գավուքչյանի պարագան: Մասամբ, զի եթե «լեշակերներ» չպակասեցին, ապա
«սիրողներ» և անգամ ճանաչողներ այդքան էլ չեղան: Այդ քանի՞սդ եք տեղյակ,
որ Արատտայի
տեսության բուն հեղինակը նա է, մինչդեռ այլևս այդքան հոլովվող
գաղափարը
ձեզ հայտնի այլ մեկի իբր հեղինակությամբ:
Բազմիցս ազդարարել ենք, որ մեծ բացահայտումները պայմանավորված
են իրենց բուն էությամբ, նշանակությամբ ու համարձակ նորարարությամբ, ինչպես
ցանկացած արվեստի գործ` իր բովանդակությամբ, բուն ասելիքով, կոնցեպցիայով,
իսկ գիտական հայտնաբերումները`
նոր հորիզոններ բացող սկզբունքներով ու տեսլականներով: Մնացյալը
հարդարանքներ են, լրացումներ, մանրամասնումներ, մեկ խոսքով կրտսեր
գիտական աշխատողի պարտականություն: Այնպես` ինչպես միջնադարյան
վարպետներն և անգամ այսօր մեծ ստեղծագործողներն են հիմնական գաղափարի հղացումը կամ սոսկ մի էսքիզ
հանձնում աշակերտների կատարողականությանը:
Բայց թե այսօր Հայաստանում և հայության մեջ, երբ համբակներն են
ասպարեզն ու ազգի ճակատագիրը տնօրինում, իսկ բորենիները գիշատիչների
խրախճանքում չեն խնայում անգամ ողջերին, չարյաց փոքրագույն պետք է համարել
քիչ թե շատ շնորհալի երիտասարդների նման զեղումները:
Այսուհանդերձ հույս
ունենք, որ ժամանակը ամեն ինչ կդնի իր տեղը, որ կգտնվեն ազնիվ, պատվախնդիր
ու արդարամիտ հայորդիք, որոնք ըստ արժանվույն կգնահատեն Մ. Գավուքչյանի
անուրանալի վաստակը և վառ կպահեն նրա հիշատակը:
Վասն այդ, բայց նաև հայագիտական ճանաչողության, ստորև
վերարտադրում ենք Արատտայի վերաբերյալ Մ. Գավուքչյանի տեսությունը, քաղված
վերոնշյալ իր վերջին հատորից: Ազնիվ հայորդիներից ակնկալվում է, որ այն
կարտատպվի ու կհամասփռվի հնարավոր բոլոր լրատվամիջոցներով:
Վասն ծանոթության, հրապարակում ենք նաև «Հարատևման Ուխտ»
ընկերակցությանը հղած իր վերջին նամակից մեկ հատված ( ամբողջությամբ`
մեր «Ինքնություն» հատորում, Երևան 1993թ. էջ 262 ) :
Այդ մոմը
մարվեց սույն նամակից քիչ անց` 08.08.1988թ., ինչ-որ սրբազան
նախախնամությամբ իր իսկ 80-ամյա հոբելյանի ճիշտ օրը, խորհրդանշելով
արեգակնային 8 թիվը, «Ըստ եօթան եւ ութի` յօրինացն ի հոգեւոր
փոփոխումն...», իսկ հին ձեռագրերում «ություն»` «զհանդերձեալ ուրախութիւն
նշանակելով»: Եվ այս առիթով, մեր «Ո՞վքեր են ի վերջո արիացիաները»
մենագրությունը ծնրադիր ձոնեցինք Մ. Գավուքչյանի լուսավոր հիշատակին (
առաջին հրատարկությունը` Մարսել 1988 թ.: Տե'ս նաև
www.eutyun.org/
S/X/HZ/HZ_080108_AleqsandrVarpetyan.htm ):
Մինչդեռ, ժամանակին Սփյուռքի կոմիտեի «Հայրենքի Ձայն» թերթը ուղիղ
երկու տարի չէր հրապարակում երախտավորին նվիրված «Եթե մոմս չմարի»
մեր դամբանականը...
Այդ մոմը մարվեց, բայց
ԵՂԱՎ ԼՈ'ՒՅՍ և հրավառեց քանի հոգիներ և ուղեղներ,
ավա~ղ, նաև ապերախտների և «լեշակերների»:
Բարի ընթերցում: Այս է նրա
«հացն ու գինին», այս է նաև երախտիքի սույն «հոգեհացը»...
|
|
|